آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید

ساخت وبلاگ

مورچه ant

وجود دسته جمعی مورچه‌ها در بیشتر نقاط خانه به خصوص اطراف مواد خوراکی و غذایی می‌تواند نگران‌کننده و کلافه‌کننده باشد. به محض اینکه یکی از آن‌ها قطعه کوچکی غذا پیدا می‌کند ناگهان سیل مورچه‌ها به آن سمت جاری می‌شود. در بیشتر موارد به محض روبه‌رو شدن با چنین وضعیتی اولین فکری که به سراغ افراد می‌آید استفاده از مواد شیمیایی و سمی است.

در حالی که استفاده از حشره‌کش‌ها نه تنها به طور دائمی مورچه‌ها را فراری نمی‌دهد بلکه تاثیرات منفی و اثرات جانبی بر سلامتی اهالی خانه دارد.

به طور کلی، بهترین راه برای فراری دادن مورچه‌ها استفاده از راهی طبیعی و خانگی است تا صدمات را به حداقل برساند و از کشته شدن این موجودات نیز جلوگیری کند. در اینجا طرز تهیه ترکیبی را به شما آموزش می‌دهیم که سبب فراری دادن مورچه می‌شود.

مواد لازم:

  • یک شیشه
  • قوطی اسپری
  • 2 عدد پرتغال
  • 1 عدد گریپ‌فروت
  • یک عدد لیمو
  • سرکه

طرز تهیه:

برای این کار کافی است آب این میوه‌ها را بگیرید و در شیشه بریزید و به آن‌ها سرکه اضافه کنید و به مدت یک تا دو هفته آن را کنار بگذارید. بعد از دو هفته، ماده موجود در آن را در یک قوطی اسپری بریزید و آن نقاطی از خانه را که در معرض حمله مورچه‌ها هستند، اسپری کنید و چند روز صبر کنید. خواهید دید که کم‌کم مورچه‌ها ناپدید می‌شوند.


لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 319 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:10

فال روزانه 1 اردیبهشت

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: خبر خوب برای شما این است که سیاره ونوس که نماد عشق می باشد به نشانه شما وارد می شود و تا مدتی باعث لذت بردن شما از زندگی می شود، همچنین ممکن است پولی به دست شما برسد که منتظرش بودید. با این حال شما باید مواظب باشید که در لذت بردن چه از لحاظ جسمی و چه مالی افراط و تفریط نداشته باشید. اگر برای رسیدن به آرزوهای های خود مدت زمان زیادی است که منتظر مانده اید، نباید دلسرد شوید و باید به مسیر خود ادامه دهید و سعی کنید تنش هایی که ممکن است بوجود بیایند را تا حد ممکن کاهش بدهید.

اردیبهشت: شما وارد مرحله تازه ای از فکر و خیالات خود شده اید و این توانایی را دارید که با استفاده از توهمات، راه های جدیدی را کشف کنید! در حقیقت با ورود ونوس به دوازدهمین خانه که خانه تخیلات می باشد، شما به این مرحله وارد می شوید. فقط به یاد داشته باشید که هر فکر و خیالی را جدی نگرفته و سعی نکنید در زندگی واقعی همه آنها را بکار ببرید. فقط بدانید که این تخیلات می تواند افق های جدیدی پیش روی شما قرار بدهند.

خرداد: شما همچنان با یک سری از محدودیت های خود خواسته، به کار کردن ادامه می دهید اما در آستانه یک سری تحولات در نوع ارتباطات خود با دیگران قرار خواهید گرفت. این راه جدید و تحولی که تجربه می کنید، مانند یک موج زندگی شما را بهبود خواهد بخشید و طراوت را به زندگی اجتماعی شما باز می گرداند. فقط دو نکته را فراموش نکنید: نکته اول، هر تغییر و تحول یک سری عواقب خواهد داشت و نکته بعدی اینکه مغرور و خودبین نباشید و سعی کنید با دیگران ارتباط خوبی داشته باشید.

تیر: ونوس به دهمین خانه وارد می شود و باعث خواهد شد که شما از کار و مسئولیتی که برعهده دارید لذت بیشتر ببرید. اما در عین حال، موقعیت قرارگیری ونوس به گونه ایست که ممکن است شما را از منطقه امن خارج کرده و برای شما ایجاد اضطراب کند. خوشبختانه با حرکت کردن فراتر از محدودیت هایی که پیش روی شماست، می توانید از موقعیت های استرس زا به سلامت عبور کنید.

مرداد: خوشبختانه امروز یک روز خوب برای شما خواهد بود چرا که آسمان شما کاملا صاف و آفتابی است و به راحتی می توانید همه چیز را مشاهده نمایید. از این موقعیت استفاده کرده و به مسیر زندگی خود نگاه کنید و دریابید که چه چیزی باید انجام دهید تا به اهداف خود برسید و فکر خود را محدود نسازید. این شرایطی که با آن روبرو هستید، شما را قادر می سازد که اهداف بلند مدت تان را تعیین کرده و با تلاش واستقامت و البته کمی شانس براحتی به آنها دست یابید.

شهریور: شما می توانید در نقطه اوج احساسات خود قرار بگیرید اما این شرایط از یک سو می تواند جذاب باشد و از سوی دیگر کمی ترسناک، پس بهتر است به نقطه تعادل خود بازگردید. اگر شخصی یا چیزی، فکر شما را مشغول کرده است، به زودی حقیقت ماجرا برایتان آشکار خواهد شد. اگر تصمیم به ورزش کردن گرفته اید، میتواند ایده خوبی برای امروز باشد.

مهر: سیاره حاکم شما یعنی ونوس در هفتمین خانه خود قرار می گیرد و در این هفته باعث می شود که رابطه شما با دیگران و به خصوص شخص مورد علاقه تان بهتر و گرم تر از گذشته باشد. این وضعیت جدید باعث شادی و نشاط بیشتر شما خواهد شد به گونه ای که شخصیتی جذاب تر از قبل برای دیگران به نظر خواهید رسید. ممکن است یک رابطه کاری و یا شخصی جدید به شما پیشنهاد شود. از لذت بردن از زندگی نترسید و حالا که شرایط آن پیش آمده، از این موقعیت استفاده کنید.

آبان: ونوس وارد ششمین خانه یعنی کار می شود و ممکن است شما را فریب داده و کارایی شما را کاهش دهد. تمرین خویشتن داری می تواند به شما کمک کند که از قرار گرفتن در موقعیت ها نامناسب اجتماعی در امان باشید اما ممکن است امروز کمی شرایط تغییر کرده و شما در موقعیت خاصی قرار بگیرید. در چند هفته آینده ممکن است که در رابطه ای که دارید شرایط پیچیده ای بوجود بیاید اما نباید این نکته را فراموش کنید که همین مشکلات است که می تواند یک رابطه را خوب و گرم نگه دارد.

آذر: احساساتی که شما نسبت به یک فرد خاص یا معشوق خود دارید، کاملا مشخص و واضح است اما اگر این احساسات را به زبان بیاورید موجب بوجود آمدن شرایط پیچیده ای خواهد شد. بهتر است قبل از اینکه حرفی زده و یا صحبت کنید، عواقب ناشی از آن را در نظر بگیرید.

دی: امروز احساس می کنید که کارهایتان باقی مانده و زمانی برای انجام دادن آنها ندارید، بهتر است صبور باشید چرا که شما زمان کافی در اختیار خواهید داشت. معمولا فرد صبور و شکیبایی هستید و با برنامه ای که دارید حرکت می کنید اما احساساتی که امروز دارید می تواند شما را مجبور کند که بدون فکر قبلی دست به عملی بزنید. بزرگترین و بهترین توانایی شما این است که همه چیز را به شکل علت و معلول بررسی می کنید. شما زمان مناسب برای انجام دادن یک کار را خواهید یافت و این را بدانید که اگر زودتر از موعد دست بکار شوید، موقعیت و فرصت پیش آمده را از دست خواهید داد!

بهمن: بعضی از متولدین این ماه، برای خود برنامه سفر آمده کرده اند اما نمی دانند که به کجا سفر کنند. شاید از قبل برنامه ریزی کرده بودید اما امروز واقعا سردرگم هستید که چکار کنید. بهتر است قبل از حرکت همه مسائل را اصلاح کرده و قبل از اینکه دیر شود، حرکت خود را آغاز نمایید. برای انتخاب کردن مقصد خود، بهتر است ساده ترین و راحت ترین راه را انتخاب کنید.

اسفند: با حرکت ونوس به دومین خانه، شما وسوسه می شوید که برای پول در آوردن، راه های جدیدی را امتحان کنید. اما بهتر است در این تصمیم خود تجدید نظر کرده و قبل از اینکه تغییری در مسیر فعلی خود ایجاد نمایید، آنها را به خوبی بررسی نمایید. چرا که ممکن است این راه ها واقعا جالب نباشند! شما در شرایط فعلی کمی حریص شده و بیش از آن مقدار که نیاز دارید،‌ طلب می کنید، بهتر است برنامه ها و طرح های غیر واقعی خود را فراموش کنید.

لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 247 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:02

گذاشتن یک خودروی لوکس کادیلاک داخل یک آکواریوم بزرگ ماهی در فروشگاهی در شانگهای چین در حمایت از محیط زیست این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

شرکت کادیلاک برای تبلیغات خودروی جدید خود و اثبات اینکه تحت هیچ شرایطی آب درون این خودرو نفوذ نمی‌کند، آن را درون یک اکواریوم بزرگ نهاده و از مردم می خواهد به مدت یک ماه این خودرو را تحت نظر بگیرند.

گفتنی است این شرکت آمریکایی که یکی از زیر مجموعه های جنرال موتورز است اعلام کرده اگر آب به داخل خودرو نفوذ کرد از خرید این خودرو منصرف شوند.

کادیلاک در سال 2010 با فروش بیش از 150 هزار خودرو در امریکا رکورد تازه ای در خصوص فروش خودروهای لوکس ثبت کرد.

ماشین ضد آبخودرویی که زیر آب خیس نمی شود


لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 466 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:48

یائسگی در مردان Andropause

مدتی است که احساس می‌ کنید قدرت استخوان‌ها و حجم عضلات ‌‌تان کم شده، دچار اضافه وزن و بی‌ خوابی و افسردگی شده‌اید و … . این ها می‌ تواند نشانه‌ های آندروپوز (Andropause) یا یائسگی مردانه باشد.

از جمله عوامل بروز یائسگی مردانه، افزایش سن و کاهش میزان هورمون تستوسترون در بدن است که بر سلامت جسم و روان فرد اثر می‌ گذارد و عوارض آن از ۵۰ سالگی به بعد نمایان می‌ شود.

بررسی ‌ها نشان داده است، ۷ درصد مردان ۱۰ تا ۶۰ سال، ۲۲ درصد مردان ۶۰ تا ۸۰ سال و ۳۶ درصد مردان ۸۰ تا ۱۰۰ سال دچار کمبود تستوسترون هستند.

در مردان غدد هیپوتالاموس و هیپوفیز وظیفه کنترل ترشح تستوسترون را بر عهده دارند. ترشح نوعی هورمون به نام GnRH توسط هیپوتالاموس به هیپوفیز کمک می‌ کند تا هورمونی موسوم به LH را ترشح کند که بر سلول‌ های بدن (سلول‌های لیدیگ) تاثیر می‌ گذارد.

نشانه ‌های کاهش تستوسترون در مردان چندان قابل تشخیص نیست، چون مکانیسم‌ های کمکی نظیر تولید هورمون ‌های آندروژن توسط غدد فوق ‌کلیوی بر آن تاثیر می ‌گذارد. وقتی میزان ترشح تستوسترون کاهش می ‌یابد، بدن مقداری از هورمون پیش ساز تستوسترون را تبدیل به تستوسترون می‌ کند، اما از نشانه‌ های کاهش تستوسترون در بدن می ‌توان به سردرد، کاهش قدرت دید، کوتاهی قد در نتیجه ی پوکی استخوان و کم خونی جزیی اشاره کرد.

هورمون ‌درمانی جایگزین

هورمون درمانی جایگزین از سال ۱۹۹۰ در آمریکا به وجود آمد و طرفداران زیادی پیدا کرد، به طوری که تجویز آن بین سال ‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به ۱۷۰ درصد رسید.

پزشکان معمولا تستوسترون را از راه درون عضله ‌ای یا زیرپوستی تزریق می ‌کنند. در مردانی که به اندازه کافی بدن شان تستوسترون تولید نمی ‌کند، دریافت این هورمون می ‌تواند مفید باشد و بر حجم ماهیچه ‌ای، اخلاق و خواب آن ها تاثیر بگذارد، اما به نظر نمی ‌رسد تزریق این هورمون بر میل جنسی و قدرت بدنی چندان تاثیری داشته باشد. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که هورمون درمانی جایگزین در مردان می ‌تواند خطراتی نیز به دنبال داشته باشد و پزشک مربوطه باید پروستات و میزان هموگلوبین خون را در مردان تحت معالجه، زیر نظر داشته باشد.

چگونه می‌ توان از کاهش تستوسترون جلوگیری کرد؟

به جز افزایش سن، عوامل بسیاری در کاهش تستوسترون دخیل هستند؛ به عنوان مثال، انجام ورزش های استقامتی، استرس و افسردگی می‌ تواند سبب کاهش ترشح هورمون تستوسترون شود. برخی تحقیقات نیز روشن کرده است که جایگاه اجتماعی مردان بر میزان ترشح تستوسترون در بدن شان تاثیر می‌ گذارد.

تحریک جنسی نیز سبب افزایش میزان تستوسترون در خون می ‌شود. محققان بیان داشته اند که تاثیر مواد غذایی بر میزان ترشح هورمون تستوسترون در مردان گیاهخوار و گوشتخوار یکسان است، اما میزان ترشح نوعی هورمون به نام SHBG در گیاهخواران بالاتر است که می ‌تواند سبب کاهش تستوسترون در دسترس شود. جالب ‌تر آن که میزان ترشح هورمون تستوسترون در افرادی که در ارتفاعات زندگی می‌ کنند، بسیار پایین ‌تر از میزان ترشح این هورمون در ساکنان سواحل دریاست.

عوامل کاهش دهنده ی ترشح تستوسترون

استرس

استرس اثری مخرب بر کارکرد غدد هیپوتالاموس و هیپوفیز که مراکز کنترل هورمون تستوسترون هستند، دارد. استرس همچنین سبب کاهش LH (هورمون محرک ترشح تستوسترون در سلول ‌های مردان) و کاهش کلی ترشح این هورمون در بدن می‌ شود. تحقیقات پژوهشگران ژاپنی روی موش ‌های آزمایشگاهی نشان داده است میزان ترشح تستوسترون در یک استرس شدید کاهش چشم ‌گیری پیدا می ‌کند.

کمبود خواب

کمبود خواب نیز بر میزان تستوسترون ترشحی در بدن تاثیر می ‌گذارد. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه شیکاگو بر ۱۲ مرد سالم ۶۴ تا ۷۴ ساله نشان داده است که رابطه مستقیمی بین میزان خواب شبانه و میزان ترشح تستوسترون در روز وجود دارد.

دیابت و سندرم متابولیک

تحقیقات بسیاری ثابت کرده است بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک که هر دو به چاقی پایین تنه یا فشار خون بالا دچار هستند، میزان تستوسترون کمتری نسبت به دیگران تولید می ‌کند. بین ۲۰ تا ۶۴ درصد مردان مبتلا به دیابت، تستوسترون کمی دارند. این موضوع به ویژه در مردان مسن بیشتر است.

افسردگی

پایین بودن تستوسترون خون می ‌تواند به دلیل افسردگی باشد. محققان در پژوهشی ۴۴ مرد افسرده ۴۰ تا ۶۵ سال را مورد بررسی قرار دادند و بین ساعت ۸ تا ۱۱ صبح، خون افراد ناشتا را بررسی کردند. نتایج بررسی‌ ها نشان داد میزان تستوسترون در افراد مبتلا به افسردگی کمتر از افراد سالم است. جالب است که مصرف تستوسترون در افراد جوان و سالخورده سبب از بین رفتن افسردگی می‌ شود.

آفت‌کش‌ها

مواد شیمیایی موجود در برخی آفت ‌کش‌ ها می‌ توانند ترشح هورمون‌ ها را مختل کنند. محققان دانشگاه هاروارد نشان دادند مردانی که با برخی آفت‌کش‌ها کار می‌ کنند، میزان تستوسترون خون شان در مقایسه با دیگر مردان پایین تر است.

محققان با بررسی پرونده پزشکی ۲۸۶ مردی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ به مرکز ناباروری ماساچوست مراجعه کرده بودند، متوجه شدند رابطه نزدیکی بین وجود مواد شیمیایی آفت‌کش‌ها در خون و پایین بودن میزان هورمون تستوسترون وجود دارد.



لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 277 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:24

عشق love

کسی که دوستش دارید دائماً شما را ناراحت می‌کند؟! اگر فکر میکنید این رفتارهای الزاماً به معنی تنفر از شماست دست نگه دارید ، مطالعات حاکی از آن است که علاقه بیش از حد گاهی می تواند موجبات آسیب به طرف مقابل را ایجاد کند.

این مسئله چندان عجیب نیست که افرادی که ما را دوست ندارند و یا هیچ گونه حسی نسبت به ما ندارند بتوانند به راحتی ما را ناراحت کنند یا حتی آسیب بزنند، ولی موضوع این است که چرا اغلب وقتی کسی را دوست داریم ممکن است بیشتر از سایرین موجب ناراحتی ما شود؟

از آنجایی که افرادی که دوستشان داریم برای ما بسیار مهم هستند و منابع اصلی شادی ها و غم های عمیق در زندگی ما می باشند، ما در کنار این افراد می توانیم بالاترین سطح شادی ها و یا عمیق ترین غم ها را تجربه کنیم، بنابراین آسیب پذیری ما نیز در این رابطه ها و ناراحتی هایی که تجربه می کنیم بیشتر خواهد بود.

هر که بامش بیش برفش بیشتر

اعظم بیانلو دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی در خصوص افرادی که ناراحتمان می کنند، اظهار داشت: اگر فرد چیز مهمی برای از دست دادن نداشته باشد این احتمال کمتر است که ناراحتی زیادی را تجربه کند ولی از آنجا که عشق و دوست داشتن یکی از تجارب ارزشمند و اصلی ترین عامل شادی افراد است به راحتی با از دست دادن آن و یا متزلزل شدن یک رابطه می تواند ناراحتی، ناامیدی، ناکامی، سرخوردگی یا حتی صدمه در رابطه های نزدیک و صمیمانه را تجربه کند.

وی افزود: از طرفی، هر چه این رابطه و دوستی، عمیق ترو پیچیده تر باشد میزان آسیب ها و ناراحتی هایی که فرد تجربه خواهد کرد بیشتر می شود. بخشی از ناراحتی هایی که ما از جانب افرادی که دوستشان داریم تحمل می کنیم به خاطر آن است که معشوق منبع اصلی شادی فرد است بنابراین ترس از دست دادن او موجب ناراحتی و تجربه غم می شود.

بهای زیادی هلاکتان می کند

بیانلو تصریح کرد: دلیل دیگری که برای تجربه های ناراحت کننده در این رابطه ها وجود دارد، اهمیت زیاد این افراد در زندگی فرد است، به دلیل همین اهمیت، کوچکترین واکنش، حرف و یا حرکتی از طرف آنها برای فرد مهم تلقی می شود و به تفسیر این رفتارها می پردازد، ممکن است تفسیرفرد این باشد که او عمداً قصد ناراحت کردن داشته است یا نسبت به بی توجهی او ناراحتی زیادی را تحمل کند در حالی که حقیقت این است که او ممکن است اصلاً قصد ناراحتی طرف مقابل خود را نداشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در طول روز ممکن است بدون اینکه نسبت به آن آگاه باشیم یا هدف ناراحت کردن داشته باشیم برایمان اتفاق بیافتد این است که زمان زیادی را صرف کارهای خود کنیم و در نتیجه نسبت به کسی که دوستش داریم غافل شویم، در نهایت زمان کمتری برای صرف وقت با او داریم که می تواند به راحتی به رابطه و فردی که دوستش داریم آسیب بزند و ناراحت کننده باشد.

خود محوری کودکانه ممنوع!

علی ناظری روانپزشک و هیئت علمی علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: در این خصوص ابتدا یک نگاهی به شکل گیری رابطه و شخصیت در سال های کودکی بیندازیم یعنی از همان زمانی که مادر و پدر و بعد سایر افراد با فرد رابطه عاطفی برقرار می کنند ممکن است در رابطه ای که در آن علاقه و محبت است طبیعتاً رنجش یا حتی آزار هم اتفاق بیفتد.

وی افزود: از نظر روانشناختی انسان دارای ساختاری به این صورت است که در ابتدا محوریت یک کودک زیر دو سال و یا حتی بیشتر از این سن، علاقه و دوست داشتن خودش است یعنی خود شیفته است و کسی غیر از خودش را دوست ندارد و جهان را بر محوریت خودش تعریف می کند اگر مادر یا پدر را دوست دارد بر اساس آن چیزهایی است که خودش می خواهد و رابطه خیلی خود خواهانه است و بر اساس نیازهای اولیه است که آن کودک دارد و ضرورت هایی که به آنها علاقه دارد که اگر پدر و مادر براساس علاقه حرکت نکند ممکن است از آنها برنجد و رفتاری را انجام دهد که مخالفت خود را نشان دهد یا حتی کاری کند که موجب ناراحتی پدر و مادرش شود.

خودشیفتگی باعث آزار می شود؟!

ناظری در خصوص والدین و نقش تربیتی آنها بیان کرد: یکسری رشد طبیعی، به تدریج در انسان باید پرورش پیدا کند، وکودک در حین بزرگ شدن خود می آموزد که وقتی می خواهد با دیگران رابطه برقرار کند صرفاً آن چیزهایی که مد نظر خودش است نباید ملاک قرار گیرد و باید در تعامل با افراد مختلف به سلیقه های دیگران و رعایت حقوق آنها توجه کند.

وی در خصوص نقش تربیتی اظهار داشت: گاهی اوقات روند تربیتی به شکلی که باید و شاید شکل نگرفته است، و فرد بالغ در زندگی مشترک یا در ارتباط با دوستان و همکاران خود دچار رنجش می شود. به علاوه ممکن است قسمت هایی از این رابطه ها بر اساس خود شیفتگی باشد یعنی فرد تمایل دارد همه چیز مطابق میل او باشد و اگر این گونه نباشد شروع به آزار طرف مقابل می کنند و هر چقدر هم که طرف مقابل برای آنها مهم باشد و از طرف مقابل خود انتظار دارند که با خود آنها هماهنگ باشد و به مسئله یک طرفه نگاه می کنند و یا برعکس دائماً یک رفتاری دارند که مفهوم کنار گذاشته شدن و طرد شدن به اصطلاح در رفتار دیده می شود است و گاهی حتی در این زمینه پیش دستی می کنند.برای نمونه کارهایی می کنند که باعث قطع رابطه یا کدورت می شود به خاطر همین نمی خواهد رابطه از طرف دیگری قطع شود و به همین خاطر ناخوداگاه خود این افراد بی دلیل پیش دستی می کنند.

وابستگی عاطفی تهدید کننده روابط

بیانلو در خصوص وابستگی آزار دهنده عنوان کرد: مسئله مهم دیگر، وابستگی نسبت به افرادی است که دوستشان داریم. اگر این وابستگی شکل افراطی و نامناسبی داشته باشد می تواند فردی که نسبت به او وابسته شده ایم را آزار دهد چون احساس استقلال که موجب عزت نفس در فرد می شود در چنین رابطه ای تهدید خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که احساس استقلال فردی با وابستگی شدید طرف مقابل تهدید شود موجب ایجاد خشم درونی در فرد نسبت به رابطه و فرد وابسته می شود که به صورت خود آگاه و یا ناخودآگاه دست به اعمالی می زند که موجب ناراحتی و صدمه زدن به فرد وابسته در این رابطه می شود. در این شرایط، افراد از خشم به عنوان ابزار مفیدی برای تقویت و تنظیم این رابطه استفاده می کنند.

بیانلو افزود: بخشی از بی توجهی و یا صرف زمان کمتر از جانب فردی که دوستش داریم ممکن است به دلیل تهدید شدن حس استقلال او باشد که فرد احساس می کند در این رابطه حس استقلال خود را از دست داده است و عزت نفس او پائین آمده که به صورت عمدی و یا سهوی از این رابطه فاصله می گیرد که خود عامل اصلی آسیب و ناراحتی برای فردی است که او را دوست دارد.

این گونه بی توجهی ها یا آسیب ها و ناراحتی ها یک نوع زنگ هشدار و نشانه ای است که رابطه دچار مشکل است و باید اصلاح شود. اگر رابطه به قدری قوی است که می خواهید این رابطه راحفظ کنید پس باید میزان رفتارهای افراطی را در رابطه خود بسنجید و آن را تنظیم و اصلاح کنید.

آزارهایی از سر محبت است

ناظری اذعان داشت: اگر کسانی مداوم و زمینه دار دررابطه های خود به مشکل بر می خورند و نمی توانند مسائل خود را به تنهایی حل کنند، باید از متخصص کمک بگیرند، به طور کلی این رنجش ها و ناراحتی نباید این تغییر را در ذهن ما ایجاد کند که ما همدیگر را دوست نداریم چون آدم هایی که دوست دارند همیشه همدیگر را خوشحال می کنند، بعضی وقت ها افرادی که همدیگر را دوست دارند از هم انتقاد ملایم می توانند داشته باشند این ها چیزهای غیرعادی نیست، ما اجازه داریم در رابطه با همسر یا فرزند انتقاد کنیم و گلایه های خود را دوستانه مطرح کنیم. این موضوع به صمیمت دو طرف نسبت به هم کمک می کند به شرط اینکه افراد در این زمینه خوب آموزش دیده باشند و ازسو تفاهم دور باشند و دیگر انتظار این را نخواهند داشت که حرف ناخوشایند نزنند و از طرف دیگر عمداً دست به چنین کاری نمی زنند که از طریق رنجاندن طرف مقابل خود را بسنجند.

دوست داشتن و عشق یک روند طولانی است که موجب سازگاری متقابل می شود اما لزوماً همه تجربه ها در این رابطه لذت بخش نیست بلکه به دلیل اهمیت این روابط در زندگی افراد، ناراحتی و آسیب های ناشی از این روابط نسبت به سایر رابطه ها در زندگی افراد بیشتر است.


لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 263 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:24

به دنبال واکنش هنرمندان کشور برای فاجعه ستایش، رضا صادقی اینستاگرامش را اینگونه به روز کرد.

رضا صادقی غم و ناراحتی خود را از این اتفاق در اینستاگرامش با هوادارانش شریک شد و نوشت:

لطفا لطفا لطفا متن رو تا اخر بخونید …  متاسفم برای اون بیمار ادم نمایی که برای غرایض حیوانی از دختر شش ساله افغان ( ستایش ) نگذشت .. مردم نازنین افغان عمری در کنار ما با ارامش و احترام زندگی کردن و مطمئنم میدونن که این حادثه و در واقع فاجعه به تمام جامعه ایرانی اطلاق نمیشه … اما من در جایگاه هنر ایران زمین ابراز هـمدردی خودم رو با خانواده دخترم ستایش و همه افغان های با محبت و محترم و از همه مهمتر هم زبان اعلام میکنم و مارو هم در غم خودشون شریک بدونن … اگه خدارو میشناسیم باید از این درد تب کرد و شاید هـم مُرد که در جامعه ما این رفتارها وجود داره … امیدوارم مسئولین خیلی با وسواس روی این ماجرا عملکرد داشته باشن و اون بیمار انسان نما رو مجازات کنن … حیوان هم اینجور رفتاری رو نه داره و نه میفهمه ….. امیدوارم بیدار بشیم و ببینیم اطرافمون چه خبره ، اسید پاشی بصورت دختران بیگناه ، سگ کشی بطور وحشیانه ، به جنون رسوندن یه گوزن در قفس ، و حالا ……
از ماست که بر ماست ، وقت تغییره عزیزان از خودمون شروع کنیم … شرمنده انسانیت شدم وقتی خبر فوت ستایش رو شنیدم …
من و ما دوست مردم نازنین افغانیم و شریک غمشون ..
بحث افغان و ایران نیست ، افغان هم در سرزمین من خطا کرده و مجازات شده … نقل انسانیت و اخلاقه نه ملیت و مسابقه در اول و اخر بودن جنایت

رضا صادقی reza-sadeghi


لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 273 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:24

فواید کلم Cabbage-benefits

پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم بدون استفاده از انواع کلم کار غیر ممکنی است؛ کلم یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است که هم در دسترس است و هم قیمت مناسبی دارد.

ما برخی از فواید کلم برای سلامتی بدن را برای شما تشریح می کنیم:

با کلم از دست سر دردهایتان خلاص شوید!

سردردها معمولا در اثر خستگی و فشار بیش از حد سراغتان می آیند. برای تسکین سردرد خود شما باید برگ های کلم را روی پیشانی و قسمت بالای سر خود قرار دهید و برای آنکه برگ های کلم از روی سرتان نیفتد کلاهی را بر سر خود قرار دهید زمانی که شما احساس آرامش کردید و سردرد شما از بین رفت می توانید برگ ها را بردارید.

با کلم مواد سمی را از بدنتان بیرون بکشید

خوردن کلم در تصفیه خون بسیار مؤثر است شما به کمک کلم مواد سمی مضر را از بدنتان خارج کنید، این سبزی به دلیل دارا بودن ویتامین C و گوگرد به سم زدایی بدن کمک می کند.

همچنین بخوانید: رژیم غذایی برای سم زدایی

تورم های ناشی از تروما را از بین ببرید

با استفاده از کلم می توان تورم دست، پا و آسیب قوزک پا را کاهش داد به این منظورکافی است شما برگ های کلم را دور قسمت ورم کرده بپیچید و با استفاده از یک باند برگ های کلم را روی ناحیه ورم کرده محکم کنید بهتر است برای نتیجه بهتر این کار را شب قبل از خواب انجام داده و صبح تاثیر مثبت آن را ببینید.

فشارخونتان را با کلم پایین بیاورید

مصرف کلم به شما کمک خواهد کرد تا فشار خونتان را کاهش دهید، این گیاه غنی از پتاسیم است که با باز کردن رگ‌های خونی جریان خون را افزایش می دهد همچنین با وجود گلوتامیک اسید که متداول‌ترین اسید آمینه مفید برای کاهش فشار خون است کلم موجب کاهش فشار خون خواهد شد.

کاهش درد سینه هنگام شیردهی

بسیاری از زنان به هنگام شیردادن نوزاد خود درد زیادی در سینه خود حس می کنند، این دردها را می‌توان با استفاده از برگ کلم تازه تسکین داد به این منظور کافی است برگ‌های کلم را بر روی سینه قرار داد تا زمانی که مادر حس کند درد این ناحیه از بین رفته است.

با کلم پوست خود را زیبا کنید

کلم یک منبع عالی ویتامین C، آنتوسیانین و گوگرد است این آنتی اکسیدان ها نقش عمده‌ای در بهبود کیفیت پوست و درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله خارش، جوش‌های صورت، بثورات و زخم های صورت دارد.

به منظور درمان این مشکلات پوستی شما باید یک برگ کلم را در ناحیه ی مورد نظر قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه شما تاثیرات آن را به خوبی مشاهده کنید همچنین کلم خاصیت ضد پیری دارد با مصرف این سبزی چین و چروک های پوست شما کاهش می یابد.

مشکلات تیروئیدی خود را درمان کنید

غده تیروئید بر متابولیسم شما و سیستم گوارش تان تاثیر گذار است اگر مشکلات تیروئیدی دارید شما باید برگ های کلم را بر روی گردن در جایی که غده تیروئید واقع شده است قرار دهید و با یک باند آن را ببندید و برای بهترین نتایج شما باید برگ کلم را شب قبل از خواب بر روی گردن خود قرار دهید.

لاغری و کاهش وزن


آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 261 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:07

پارک ملی تایلند

تایلند کشوری با پارک‌های ملی شگفت انگیز است. اگر شما نیز از این کشور بی‌نظیر و زیبا دیدن می‌کنید، پارک‌های ملی در تایلند حس بسیار خوبی به شما خواهد داد. این پارک‌ها بیشتر در نواحی ساخته شده‌اند که به هتل و اقامت‌گاه‌ها نیز نزدیک باشد. در این پارک‌ها فرصت این را خواهید داشت که از حیات وحش بکر و دست نخورده‌ی تایلند بازدید کنید. در ادامه برخی از زیباترین پارک‌های ملی در تایلند را با هم مرور می‌کنیم.

  1. پارک ملی کوی بوری(Kui Buri National Park):

این پارک در نزدیکی مرز برمه واقع شده و به عنوان یکی از بهترین مقاصد توریستی در تایلند شناخته شده است. شما می‌توانید حیات وحش زیبای تایلند به خصوص فیل‌ها را در این پارک مشاهده کنید. گله فیل‌ها به طور مکرر در آب‌های نزدیک ایستگاه فرعی پا یانگ به حمام کردن مشغول هستند. اگرچه بازدید کنندگان می‌توانند از خودروی خود برای رانندگی استفاده کنند اما شما باید از یک راهنما برای کاوش نواحی حفاظت شده پارک استفاده کنید. اگر می‌خواهید شب را در این پارک بخوابید، می‌توانید چادر یا خانه ییلاقی اجاره کنید. اگر در ماه نوامبر یا می به این ناحیه سفر کردید، باید انتظار بارش‌های زیادی را داشته باشید. شاید بتوان گفت خشک‌ترین فصل سال، ژوئن و ژوئیه است.

  1. پارک ملی کائنگ کراچان(Kaeng Krachan National Park):

پارک ملی کائنگ کراچان بزرگترین پارک ملی تایلند است و در مرز طبیعت تانینتاریا و برمه واقع شده است. این پارک بیشتر جنگل انبوه است و به خاطر مه غلیظ صبحگاهی که پارک را می‌پوشاند مشهور و شناخته شده است. این پارک همچنین به خاطر تنوعی که حیات وحش آن دارد، مشهور شده است. شما می‌توانید پرندگان و پروانه‌های زیبایی را در این مکان مشاهده کنید. بیش از 400 گونه از پرندگان در این ناحیه شناخته شده است که این پرندگان گونه‌های نادری همچون پیتا غول پیکر و آرگوس می‌باشد. در این پارک همچنین پستاندارن زیادی همچون پلنگ، سگ وحشی، خرس و فیل وجود دارد. شما می‌توانید در یکی از دو رودخانه پارک یا دریاچه بزرگ قایق سواری کنید. پارک کائنگ کراچان یک مقصد توریستی هیجان انگیز برای فعالیت‌های مختلفی همچون پیاده روی در جنگل، مشاهده پرندگان، قایق سواری در پارک است.

  1. پارک ملی خائو سام روی یوت(Khao Sam Roi Yot National Park):

این پارک ملی که در استان پراچواپ خیری خان واقع شده، به خاطر تپه‌های سنگ آهکی‌اش قابل توجه است. معنی این پارک به فارسی “کوهی با 300 قله” است. بیشتر بازدید کنندگان به خاطر دیدن غار فایا ناخون به این ناحیه سفر می‌کنند. فایا ناخون یک غار بزرگ است که معبد بودایی در درون آن ساخته شده است. پارک همچنین مقصد توریستی محبوبی برای دوست داران پرندگان محسوب می‌شود. شما می‌توانید 300 گونه مختلف از پرندگان را در این پارک مشاهده کنید. ژانویه و فوریه به ویژه برای مشاهده پرندگان مهاجر عالی است. اگر قصد دارید در هوا هین اقامت داشته باشید، بهتر است یک سفر یک روزه را به این پارک برنامه ریزی نمایید.

  1. پارک ملی خائو یای(Khao Yai National Park):

پارک ملی خائو یای که در تایلند مرکزی واقع شده است در سال 1962 به عنوان اولین پارک ملی در تایلند ساخته شد. این پارک در رشته کوه‌های Sankamphaeng واقع شده و مقصد عالی برای کوهنوردان و دوست داران کوه است. شما می‌توانید سایر مناظر زیبا همچون جنگل‌های گرمسیری و زمین‌های سرسبز را در این ناحیه پیدا کنید. همچنین این پارک برای دوست داران حیات وحش نیز بسیار جذاب است. برخی از گونه‌هایی که می‌توانید در این پارک مشاهده کنید شامل پلنگ، میمون، فیل و میمون دراز دست است. اگرچه ببرها در این ناحیه نادر و انگشت شمار هستند اما باز هم ممکن است یکی از آن‌ها را مشاهده کنید. در این پارک آبشارهای متنوعی همچون Haew Narok قرار دارد.

  1. پارک ملی اراوان (Erawan National Park):

پارک ملی اراوان در تایلند غربی و در استان کانچانابوری واقع شده است. یکی از جاذبه‌های اصلی این پارک اراوان فالز است. اراوان فالز یک آبشار هفت طبقه است که بعد از فیل اسطوره هندوها نام گذاری شده است. شما می‌توانید از این آبشار بالا بروید و در استخر زیبای آن شنا کنید. این پارک همچنین غارهای متعددی برای کاوش دارد. راحت ترین راه برای رسیدن به این پارک گرفتن اتوبوس از کانچانابوری است. با استفاده از اتوبوس یک و نیم ساعت طول می‌کشد تا به این پارک برسید. اتوبوس‌های متعددی در این ناحیه وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید بیش از یک روز در پارک بمانید بهتر است یک چادر اجاره کنید.

  1. پارک ملی موکو سورین(Mu Ko Surin National Park):

پارک ملی مو کو سورین گروهی از جزایر حفاظت شده در دریای آندامان است که 60 کیلومتر از سرزمین اصلی فاصله دارد. این جزایر نقاط خیره کننده بسیاری برای گردشگران ارائه می‌کنند. با وجود آب‌های صاف و زلال، صخره‌های مرجانی خیره کننده ، ماهی‌های متنوع، لاک پشت‌های دریایی و زندگی دریایی متنوع می‌توانید لحظات بسیار خوبی در این ناحیه داشته باشید. در این پارک همچنین نقاط مختلفی برای غواصی وجود دارد که یکی از آن‌ها Richelieu Rock می‌باشد. شما می‌توانید از یک تور سازمان دهی شده برای بازدید از پارک استفاده کنید یا خودتان تنهایی به کاوش بپردازید. برخی از جزایر، کمپینگ و یا خانه‌های ییلاقی برای اجاره فراهم می‌کنند.اگر می‌خواهید زمان خود را به استراحت در کنار ساحل بگذرانید این پارک یک مقصد بسیار ایده آل برای شماست.

  1. پارک ملی مو کو آنگ تونگ (Mu Ko Ang Thong National Park):

این پارک ملی در خلیج تایلند واقع شده و یک پارک ملی دریایی متشکل از 42 جزیره است. بهترین روش برای دیدن این پارک استفاده از تور قایقی یا اجاره کردن قایق است. قایق‌های پرسرعت در این ناحیه بسیار محبوب هستند. نقاط بسیار زیادی برای غواصی وجود دارد. اگر قصد دارید چند شب در این پارک بمانید، می‌توانید یک چادر یا خانه ییلاقی اجاره کنید. جزایر مختلف در این ناحیه، سواحل شنی سفید زیبایی دارند در حالیکه سایر موارد کوه‌هایی را دارند که می‌توانید در آن کوه پیمایی کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. علاوه بر زندگی دریایی گسترده در این پارک، شما می‌توانید میمون‌ها، سمور وگراز وحشی را مشاهده کنید.

  1. پارک ملی خائو سوک(Khao Sok National Park):

این پارک ملی در استان سورات تانی واقع شده و عمدتا شامل جنگل انبوه می‌باشد. این ناحیه معمولا پر بارش‌ترین قسمت در تایلند محسوب می‌شود و همین بارش فراوان از طیف گسترده‌ای از گیاهان و حیوانات حمایت می‌کند. علاوه بر هزاران گونه پرندگان، پارک دارای گربه‌های وحشی، گوزن ، خوک خرطوم دراز ، فیل و گراز است. شما می‌توانید بزرگترین گل‌های دنیا را در این ناحیه پیدا کنید. فصل‌های خشک سال بین ماه‌های ژوئن و اکتبر، زمان مناسبی برای بازدید است. بین آوریل و ژوئن فصل باران‌های موسمی است، که جاری شدن سیل شایع است و بسیاری از مسیرها لغزنده می‌باشد.

  1. پارک ملی مو کو سیمیلان(Mu Ko Similan National Park):

پارک ملی مو کو سیمیلان یکی دیگر از پارک‌های دریایی تایلند است. این پارک مجمع الجزایر متشکل از 11 جزیره 70 کیلومتری (43 مایل) در سواحل دریای آندامان می‌باشد. این جزایر گرانیتی در بالای آب‌های دریا بسیار زیبا و چشم نوازند که با جنگل‌های فراوان احاطه شده اند. بین ماه‌های دسامبر و آوریل، آب‌ها بسیار زلال و صاف هستند و همین امر غواصی را بسیار آسان می‌کند. برخی از جزایر همچون کو میانگ و کو سیملان، دارای هتل‌ها و رستوران‌های متعددی هستند. شرکت‌های مختلفی نیز وجود دارد که تورهایی را به جزایر ارائه می‌دهند. در برخی از این جزایر شما می‌توانید برای چند شب اقامت داشته باشید و در طول روز به غواصی بپردازید.

  1. پارک ملی آئو فانگ نگا(Ao Phang Nga National Park):

این پارک نیز یک پارک دریایی در تایلند جنوبی و استان فانگ نگاست. موارد اندکی برای بازدید در این پارک وجود دارد بنابراین می‌توانید در چند ساعت از آن دیدن کنید. این پارک شامل 42 جزیره است و دارای سواحل زیبا، صخره‌های سنگ آهک دراماتیک، غارها و تالاب‌های مختلفی برای کاوش و اکتشاف می باشد. محبوب‌ترین منطقه، جزیره جیمز باند است. اگر می خواهید غارها را کاوش کنید باید سفر یک روزه به غار Koh Panak داشته باشید که تنها با استفاده از قایق می‌توانید وارد آن شوید.



لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 273 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:54

شادی

لذت بردن از زندگی یک انتخاب است و دیگر هیچ؛ برای آنها که تصمیمات مهم می‌گیرند، زندگی می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. معنا و مفهوم زندگی شما همان چیزی است که خودتان هر روز با اعمال و افکارتان می‌سازید. زندگی از انتخاب‌های شما تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری اهمیت زیادی دارد زیرا هر انتخاب شما هم عواقب و هم فوایدی به دنبال دارد؛ سعی کنید همیشه قبل از هر تصمیم این دو را در نظر بگیرید.

مراحل

1. از زمان حال لذت ببرید. هر روز را طوری زندگی کنید انگار آخرین روز زندگیتان است. امروز هدیه‌ای به شماست. زندگی موقعیت‌ها و فرصت‌های زیادی را به شما هدیه می‌دهد اما زمانی می‌توانید از فرصت زندگی کردن خود بیشتری استفاده را ببرید که انتخاب‌های درستی داشته باشید. از هر لحظه زندگی لذت ببرید. هر روز می‌تواند شروعی تازه با انتخاب‌هایی پیش رویتان باشد، پس منتظر چه هستید؟

2. ماجراجو باشید. کمی به اکتشاف بپردازید و از چالش‌های تازه استقبال کنید. همراه با عزیزانتان به دیدن مکان‌های جدید بروید. راه‌هایی را انتخاب کنید که دیگران انتخاب نمی‌کنند. خودتان را اسیر عادت‌های همیشگی نکنید. زندگی با ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

3. دفترچه خاطرات داشته باشید. موفقیت‌ها و شادی‌های زندگیتان را ثبت کنید. وقت بگذارید و نوشته‌های قبلیتان را بخوانید. این می‌تواند منبع الهام خوبی برای خودتان و دیگران باشد.

4. همه را دوست بدارید.

. خودتان را دوست داشته باشید. به زیبایی بیرونی و درونی خودتان دقت کنید تا بتوانید همان را در دیگران ببینید. پذیرش از درون می‌آید. به چیزهایی از خودتان که دوست ندارید فکر نکنید. درعوض، چیزهایی را در خودتان پیدا کنید که دوست دارید.

. دیگران را دوست داشته باشید. کسانیکه با شما خوب رفتار می‌کنند را دوست بدارید. بدون اینکه انتظار دوست داشته شدن و محبت دیدن داشته باشید، دوست بدارید و محبت کنید. در برخورد با دیگران خودخواه نباشید.

5. همه آدمها را بپذیرید. مهربان و مودب باشید. از همراهی دیگران لذت ببرید. خوبی‌های آنها را ببینید نه تفاوت‌هایی که با شما دارند. دیگران را قضاوت نکنید و طوری با همه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.

6. هدف زندگی را دریابید. چیزی را پیدا کنید که به زندگیتان معنا و مفهوم دهد. وقتی چیزی پیدا کردید که برایش زندگی کنید، مطمئناً بهتر زندگی خواهید کرد. اگر روابطتان هدف اصلی زندگیتان نباشد، شغلتان یا هر چیز دیگری می‌تواند باشد. معنای زندگی شما چیزی است که خودتان تعیین می‌کنید. برای خودتان هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

7. کمک کنید. بی‌دریغ به دیگران خدمت کنید. از همسایه‌تان شروع کنید. به افراد نیازمند کمک کنید. کمک کردن نه تنها باعث می‌شود انسان بهتری باشید، بلکه به رشد دیگران نیز کمک می‌کند.

8. واقع بین باشید. اهدافی متناسب با توانایی‌ها و استعدادهایتان تعیین کنید. هر تلاش را یک دستاورد درنظر بگیرید.

9. به دنبال تعادل باشید. روز و شب، جلو و عقب، خوب و بد را در هر چیزی بشناسید.

10. مثبت باشید. بر افکار و اتفاقات خوب تمرکز کنید. خیلی به خودتان سخت نگیرید. اذیت کردن و آزار رساندن به خودتان هیچ فایده‌ای ندارد. مثبت‌ باشید. مثبت فکر کنید، مثبت حرف بزنید و مثبت عمل کنید. همیشه نیمه پُر لیوان را ببینید.

همچنین بخوانید: فواید مثبت اندیشی

11. کنترل خود را حفظ کنید. مسئول رفتارها و اعمال خودتان باشید. با خود صادق باشید. در هر موقعیتی یک رمز شخصی داشته باشید. به دنبال زمینه‌های مشترک باشید.

12. به قلب و روحتان گوش دهید. به ندای درونیتان گوش دهید اما برای تصمیم‌گیری آزاد باشید. از غریزه‌تان استفاده کنید. اجازه ندهید دیگران به شما بگویند چه بکنید.

13. ذهنتان را پاک کنید. دعا و راز و نیاز با خدا، تمرینات یوگا، مدیتیشن و تای‌چی روحتان را جوان و شاداب کرده و باعث می‌شود بهتر تمرکز کنید.

14. سبکبار باشید. خواسته‌ها، تمایلات و دارایی‌ها نباید مالک شما باشند. خودتان را از تکانه‌ها آزاد کنید. تصمیم بگیرید فقط به نیازهای ساده و روزمره خود فکر کنید.

15. بخندید. خنده بهترین دارو است. خندیدن در بدن اندورفین آزاد می‌کند و طول عمر شما را افزایش می‌دهد. شادی درونی واقعاً زیبا و لذت‌بخش است.

16. انعطاف‌پذیر باشید. به تغییر بعنوان چیزی مثبت در زندگی نگاه کنید. گاهی اوقات باید با جریانی که پیش از شماست پیش روید.

17. چند هدف روزانه لیست کنید. یک دوست جدید پیدا کنید، برای شنا یا پیاده‌روی بروید. برای لذت بردن از هر روزتان برنامه داشته باشید.

18. چیزهای کوچک را تحسین کنید. وقتی برای پیاده‌روی در محل همیشگی می‌روید، سعی کنید این بار با دفعات قبل متفاوت بوده و چیزهایی جدید کشف کنید. وانمود کنید که کشوری دیگر هستید و بار اول است که به آنجا آمده‌اید. با خانواده‌تان بیرون بروید و خوش بگذرانید. برای درک زیبایی‌های اطرافتان وقت بگذارید.

19. خودتان و دیگران را ببخشید. انرژی منفی که بخاطر شکست‌های قبلی احاطه‌تان کرده و شما را عقب نگه داشته را آزاد کنید. به استقبال هر چیزی بروید که زندگی برایتان پیش می‌آورد.

20. با خودتان و دیگران، مخصوصاً با خودتان، صادق باشید. اگر با خودتان صادق نباشید، استرسی پنهانی در شما ایجاد می‌شود که همه شادی و انرژی‌تان را می‌گیرد. پذیرفتن خود خیلی مهم است. صادق بودن زندگی‌تان را ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود آنهایی که بخاطر دیدگاه‌هایتان دوستتان ندارند از شما دور شوند. صداقت داشتن با دیگران اعتماد می‌سازد و با خودتان اعتمادبه‌نفس.

21. در انتظار فردا باشید. هر روز خاص است. هیچ روزی شبیه روز قبل نیست و هر روزی به نوبه خود زیباست. اگر همه چیز بر وفق مرادتان پیش نمی‌رود، به خاطر داشته باشید که همیشه فردایی وجود دارد. ممکن است فردا زندگیتان بهتر شود.

22. مرگ را بپذیرید. فکر کردن به مرگ باعث می‌شود قدر زندگیتان را بدانید. برای درک زیبایی زندگی و دنیا وقت بگذارید. با مرگ نجنگید یا از آن ترس نداشته باشید.

23. محیط‌ اطرافتان را تحسین کنید. هر از گاهی وقت بگذارید و به پیاده‌روی بروید. تصور کنید از سیاره‌ای دیگر آمده‌اید. به همه چیز با دیدی تازه نگاه کنید، حتی به رنگ آبی آسمان و نور خورشید. به گیاهان، درختان، برگ‌ها و گل‌ها و تکان خوردن آنها با وزش باد دقت کنید؛ به جریان آب و شکل گرفتن آن وقتی درون ظرفی ریخته می‌شود. به موجودات مختلف، حشرات، حیوانات، پرندگان و انسان‌ها نگاه کنید. این کار خاطرات مرده را از ذهنتان پاک می‌کند و روزمرگی را از زندگیتان بیرون می‌کند.

24. افکار منفی‌تان را پاک کنید. برای پاک کردن ریشه افکار منفی (عصبانیت، ترس، تردید، تنفر و …) وارد عمل شوید. هر فکر منفی را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. ممکن است در آن لحظه خیلی حس خوبی نداشته باشید اما وقتی به چیزهای خوب فکر کنید مطمئناً حالتان بهتر خواهد شد. به همه نعمت‌هایی که در زندگی به شما داده شده فکر کنید زیرا بااینکه ممکن است گاهی همه چیز به هم بریزد و اوضاع چندان مطلوب نباشد، اما آینده سرشار از امید است. لبخند بزنید و احساسات و افکار منفی را درون خود نگه ندارید.

25. پایه‌ای محکم برای اعتقاداتتان بسازید. اما، متواضع باشید و به عقاید دیگران احترام بگذارید. از هر چیزی که به آن اعتقاد دارید دفاع کنید و اجازه ندهید دیگران باورهایتان را سرکوب کنند. می‌توانید در عین حفظ باورها و ارزش‌های خود اما از ایده‌های دیگران نیز استقبال کنید. درگیر جزئیات نشوید. وقتی تعارضات بزرگ برایتان پیش می‌آید سعی کنید راه‌هایی خلاقانه برای زندگی با آنها پیدا کنید—کدام مهمتر است، اینکه یکی از عزیزانتان با شما مخالف است یا اینکه دوستش دارید؟

26. لیست پیش از مرگ تهیه کنید. لیستی از همه کارهایی که دوست دارید قبل از مردن انجام دهید تهیه کنید، مثل یاد گرفتن یک مهارت سخت، پیشرفت کردن در یک کار یا ورزش، بانجی‌جامپینگ، … هر بار که کاری از لیستتان را انجام می‌دهید، جلوی آن تیک بزنید. این روند پیشرفتتان را نشان می‌دهد.

27. دوستیابی کنید. دوستانی واقعی پیدا کنید؛ دوستانی که در حضور آنها بتوانید خودتان باشید. با آنها به جاهای بیشتری بروید تا بتوانید در لذت‌هایتان با آنها شریک شوید.

28. تقدیر و قدرشناسی‌تان را ابراز کنید. هر روز چیزهایی که قدردانشان هستید را تشخیص دهید. بگذارید خانواده، دوستان و عزیزانتان ببینند تا چه اندازه برای داشتن آنها قدردان هستید.

29. الهام‌بخش خود باشید. کاری انجام دهید که الهام بخشتان باشد: پیدا کردن یک الگوی تازه برای زندگیتان یا خواندن کلامی عبرت‌آموز از بزرگی.

30. خود را درگیر گذشته نکنید. نگران اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدید نباشید، سعی کنید از آنها درس بگیرید. هر اشتباه درسی با خود دارد. نگران گذشته نباشید زیرا گذشته است. نگران آینده هم نباشید چون هنوز نیامده است. در امروز زندگی کنید.

31. هیچ چیز را نادیده نگیرید. از همه چیز و همه کس در اطرافتان تقدیر کنید—خانواده، دوستان، خانه، حیوانات، محیط و دنیا. یک روز که بیدار شوید می‌بینید که یکی از آنها را از دست داده‌اید. به همین دلیل باید وقتی آنها را دارید قدرشان را بدانید.

32. همه چیز را پیش‌رو داشته باشید. به خاطر داشته باشید که بااینکه ممکن است در حال حاضر همه چیز سخت به نظر برسد اما بدون شک یک نفر هست که اتفاقات و موقعیتی بسیار بدتر از شما دارد.

33. اجازه ندهید دارایی‌ها بر زندگیتان فرمانروایی کنند. اجازه ندهید وسایل الکترونیکی جدید، لباس‌ها و ماشینتان کنترل زندگی شما را به دست گیرند. دارایی‌های مادی فقط وسیله‌ای برای کمک به بهبودی زندگی شما هستند. خودتان ارجح هستید.

34. آرزوهایتان را دنبال کنید. لیستی از همه چیزهایی که روزی دوست داشتید داشته باشید یا انجام دهید تهیه کنید. با نشستن و نوشتن هیچ آرزویی برآورده نخواهد شد. باید بلند شوید و دست به تلاش بزنید. سخت کار کنید و سعی کنید آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. اگر واقعاً چیزی را بخواهید، راهی برای دست یافتن به آن پیدا خواهید کرد.

35. دلسرد نشوید. شکست را نپذیرید، حتی اگر به نظر برسد تنها گزینه موجود باشد. به موانعی که دیگران برای اینکه به آنچه که هستند تبدیل شوند پشت سر گذاشته‌اند نگاه کنید. آن را وارد زندگی خود کرده و از آنها درس بگیرید.

36. خودتان باشید. شجاعت لازم برای اینکه خودتان باشید را داشته باشید. خجالت نکشید! شما همانی هستید که هستید. حتی اگر اجتماع دوستتان نداشته باشید، همین هستید، پس چیزی که دیگران فکر می‌کنند را فراموش کنید و زندیگتان را بکنید. کاری را بکنید که دوست دارید چون زندگی شما همان است که خودتان می‌سازید. زندگی شما متعلق به خود شماست. هیچکس دیگر نمی‌خواهد زندگی شما را زندگی کند، پس همه چیز به خودتان بستگی دارد.

37. هر روز یک روز تازه است! از گذشته درس بگیرید، برای آینده هدف تعیین کنید اما در حال زندگی کنید.

نکات

  • خودتان باشید. حرف‌ها و قضاوت‌های دیگران برایتان بی‌اهمیت باشد.
  • زندگی کوتاه‌تر از آن است که با پشیمانی و حسرت زندگی کنید. برای جلوگیری از بیماری، خشمتان را فروکش دهید و سبک و ازاد زندگی کنید.
  • عشق را منتقل کنید.
  • بیشتر گوش دهید، کمتر حرف بزنید.
  • اشتباهات و کمبودهایتان را پذیرفته و فراموش کنید.
  • به آنچه که دارید ارزش بگذارید.
  • قدرشناسی تان را ابراز کنید.
لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 247 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:54

کیک پرتغالی best-orange-dreamsicle-cake

اگر طعم پرتغال را دوست دارید حتما طعم این کیک را نیز دوست خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتغالی:

  • یک بسته پودرکیک پرتغال
  • یک بسته پودر ژله پرتغال
  • یک پیمانه آب جوش
  • یک بسته پودینگ وانیلی
  • یک پیمانه شیر
  • یک قاشق چایخوری وانیل
  • یک قاشق چایخوری عصاره پرتغال
  • خامه

طرز تهیه:

  1. ابتدا پودر کیک را بر اساس دستور روی بسته بندی آماده کنید.
  2. بعد از اینکه کیک آماده شد، از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.
  3. حالا پودر ژله را در یک پیمانه آب جوش بریزید و روی کیک قرار دهید.
  4. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در همین حالت باقی بماند و خنک شود.
  5. در یک کاسه بزرگ، پودینگ وانیلی را با یک پیمانه شیر مخلوط کنید.
  6. عصاره پرتغال و وانیل را در کاسه بریزید .
  7. ماده آماده شده را روی کیک بریزید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید و با خامه تزیین کنید. نوش جان


لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:45

لباس پوشیدن wearing-clothes-wrong

خوش تیپ بودن یک فاکتور مهم است که بخش اعضم آن مربوط به تناسب اندام شماست اما خیلی از افراد را میبینید که علارقم داشتن تناسب اندام ظاهر مناسبی ندارند و صفت خوش تیپ بودن را به طور کامل در مورد آنها نمی‌توان به کار برد برای اینکه تیپ شما شایسته و آراسته باشد میبایست در انتخاب لباس‌هایی که میپوشید دقت لازم را داشته باشید.

در اینجا به 10 تا از بدترین عادات لباس پوشیدن آقایان از نظر خانم ها اشاره کرده ایم.

1.شلوار جین بگی

شلوار جین بگی ما را یاد مدهای دهه 90 میلادی می اندازد. شاید این مدل در آن زمان زیبایی خاص خود را داشت اما اکنون، آن هم از نظر خانم ها، اصلا زیبا و جذاب نیست.

پیشنهاد می کنیم به جای آن شلواری به تن کنید که سایز تن تان است و این طور به نظر نرسد که هر لحظه دارد از پاهایتان به زمین می افتد.

2.کلاه شاپو

کلاه شاپو؟! باور کنید که سال 1935 گذشته است و ما در سال 2016 به سر می بریم. این کلاه ها از مد افتاده اند و اگر آنها را به سر کنید، از نظر دیگران فردی سنتی و عبوس به چشم می آیید.

پیشنهاد ما این است که اصلا هیچ کلاهی به سرتان نکنید. اینگونه جذابیت شما نیز بیشتر خواهد شد.

3.موی نامرتب صورت

اگر دوست دارید ته ریش یا حتی ریش داشته باشید، حواستان باشد که نامرتب نباشند و توی ذوق نزنند. اگر فکر می کنید که با موهای صورت تان جذاب تر به نظر می رسید، حداقل موهای اضافی را به طور مرتب اصلاح کنید.

4.عینک

بعضی ها اگر چه چشم های ضعیفی ندارند اما آنقدر عاشق عینک هستند که ترجیح می دهند عینک دکوری استفاده کنند. از نظر خانم ها آنها نه تنها زیبا و جذاب نمی شوند بلکه بیشتر شبیه کودن ها به نظر می آیند. بنابراین اگر عینک را برای بهتر دیدن نمی زنید، بهتر است اصلا آنها را به چشم هایتان نزنید.

پوشیدن جوراب، آن هم جوراب سفید، با صندل، نه تنها زیبا بلکه مسخره هم به نظر می آید و جزو یکی از اشتباهات رایج آقایان در دنیای مد است. پس اگر شما هم جزو افرادی بوده اید که این گونه لباس می پوشیدید، بهتر است جوراب ها را از پاهایتان در آورید و به جای آنها تنها یک اسنیکر سفید به پا کنید.

6.گذاشتن هر پیراهنی در شلوار

برخی از آقایان دوست دارند تمام پیراهن های خود را در شلوارشان بگذارند. اما باید دقت کنید که هر پیراهنی مناسب این کار نیست. راه پیدا کردن آن هم ساده است: اگر پیراهن تان بلند است که خب مناسب این کار می باشد، اگر کوتاه است، در گذاشتن آن توی شلوارتان تلاش نکنید، اگر هم سایزی متوسط دارد، دیگر انتخاب با خودتان است.

7.شلوار پلیسه دار

از پوشیدن شلوارهایی که در قسمت جلوی خود پلیسه دارند، به شدت خودداری کنید. این مدل شلوارها هیج زیبایی ندارند و ار نظر خانوم ها نیز نامرتب و ناخوشایند به چشم می آیند. چین های بیش از حد پارچه بیشتر از زیبایی توی ذوق می زنند پس بهتر است اگر سایز شلوارتان کوچک یا متوسط است، از پوشیدن آنها دست بکشید و شلوارهایی که سایز تن تان است را به تن کنید.

8.پوشیدن لباس هایی که سایز تن تان نیست

نه تنها ما بلکه طراحان مد و پوشاک هم همیشه بر این مورد تاکید می کنند که لباسی را که به تن می کنید کاملا سایز تن تان باشد. مهم نیست که هیکل تان چگونه است، خیلی چاق هستید یا لاغر، هیچ چیز به اندازه سایز مناسب برای لباسی که به تن می کنید، اهمیت ندارد.

9.طرح های نامناسب روی لباس

شاید این موردگفتن نداشته باشد اما ما بار دیگر به شما یادآوری می کنیم که از پوشیدن پیراهن هایی که طرح هایی گرافیکی یا لوگوهای عجیب و غریب دارند، خودداری کنید. اگر همچین پیراهنی در کمد لباس هایتان است، هر چه سریع تر آن را دور بیاندازید و با پیراهنی ساده جایگزین کنید.

10.شلوار جین کوتاه

برخی آقایان به پوشیدن شلوار جین کوتاه در روزهای گرم سال علاقه بسیاری دارند. اما این ظاهر مردان از نظر خانم ها اصلا زیبا نیست. بهتر است به جای این که شلوار جین کوتاه به تن کنید و شبیه خانم ها شوید، شلواری با جنس دیگر مانند کتان را انتخاب کنید.

لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 275 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:45

فال روزانه 31 فروردین

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: شما امروز بخاطر مسائلی که در این روزهای اخیر برایتان رخ داده است کمی‌دچار سردرگمی‌شده اید، زیرا به نظر خودتان مسیری که در آن گام گذاشته اید مسیر درستی بوده است اما اکنون که به بن بست برخورد کرده اید دچار سردرگمی‌شده اید، اما خوشبختانه این بن بست زمان زیادی به طول نمی‌انجامد، با تلاش و کوشش‌تان از این بن بست عبور خواهید کرد. تبدیل به فردی خواهید شد که جام سعادت و خوشبختی را در دست دارد. فقط موضوع مهم این است که همانند سابق تلاش تان را انجام دهید و کوشش را فراموش نکنید.

اردیبهشت: رویاهایی که از دوران کودگی  در سر داشتید، این رویاهای نیز با رشد شما بزرگ شده اند، این رویاهای شما را بیش از پیش مشوش کرده اند و باعث شده اند که نتوانید تصمیم درستی را اتخاذ کنید. شما به رویاهایتان زیاد اهمیت می‌دهید بهتر است از فکر  رویاها  بیرون بیایید و در واقعیت زندگی کنید. زیرا رویاها دوام چندانی ندارند، گاهی  مانند پوشالی تو خالی هستند و می‌توانند واقعیت زندگی شما را از بین ببرند. با وجود این رویاها و توهمات، شما در یک خواب غفلت به سر می‌برید اما به دلیل انعاطاف پذیری زیادی که دارید به راحتی می‌توانید به این رویاها خاتمه دهید.

خرداد: به تازگی دچار مشکلی شده اید که نمی‌توانید هیچ راه حلی را برای پاسخ  این مسئله پیدا کنید افکار  نادرست و اشتباه بسیاری را در سر می‌پرورانید، گاهی این افکارتان خطرناک می‌شود. اما به شما توصیه می‌کنیم با دلایل منطقی و عقلانی برای حل این مشکل پیش بروید نه با دلایل احساسی. زیرا دلایل  و تصمیماتی که از روی احساسات گرفته شود در آینده شما را پشیمان خواهند کرد.

تیر: شما به خود زحمت‌های بی‌موردی را می‌دهید و در فهرست کار روزانه تان چند مورد از این کارها دیده می‌شود. شما فردی نیستید که زمان با ارزش تان را به راحتی هدر دهید پس بهتر است انجام این کارهای بی موردی که ضرورتی نیز ندارند را از فهرست تان حذف کنید. به جای آنها به آینده تان فکر کنید زیرا این کارها قدرت تفکر و برنامه ریزی را از شما سلب کرده اند و مانع پیشرفت‌های آتی شما می‌شوند.

مرداد: منفعت و سودهای مالی بسیاری در انتظار شما هستند و در روزهای نه چندان دوری نصیب شما می‌شوند. اما باید حواستان را جمع کنید تا این منفعت‌های را بیهوده هدر ندهید. بعد از رسیدن به این منفعت مالی، به شما توصیه می‌کنیم که کمی استراحت کنید زیرا برای رسیدن به این مرحله تلاش‌های بسیاری را انجام داده اید، کمی‌احساس خستگی و ناتوانی می‌کنید، برای این که دوباره قوای جسمانی خود را بدست آورید این استراحت برای شما الزامی می‌باشد، زیرا شما در پی به دست آوردن موفقیت‌های بزرگتری هستید و این موفقیت‌های به نطرتان کوچک به نطر می‌رسد.

شهریور: از رفتار دوستان‌تان  و یا کارهایی را که در این اواخر خودتان انجام داده اید گیج و دچار سر در گمی شده اید زیرا به نطرتان این کارها و یا رفتارهای چیزهای نیستند که شما لایق و سزاوار آنها باشید، زیرا شما تلاش‌های و رفتارهای دیگری را پیش بینی می‌کردید. اما دیگران در رفتارهایشان با شما به بیراه نرفته اند  این شما هستید که توقع بسیاری دارید، یا کارهایی که در اواخر انجام داده اید، شما به همان اندازه که تلاش کرده اید پاداش گرفته‌اید، برای پاداش بیشر باید تلاش بیشتری را انجام دهید . نقش دیگران در زندگی تان به همان حدی خواهد بود که شما به ایشان اجازه ورود دهید.

مهر: در رابطه با مسائل کاریتان دچار مشکلی شده اید، به خاطر همین مشکلات از دیگران دوری می‌کنید و به انزوا رفته اید. برای این که توجه  دیگران نسبت به خودتان را منحرف کنید کارهای بسیاری را انجام می‌دهید برای مثال: تنهایی را اختیار کرده اید. اما خلوت نشینی دیگر کافی است، روابط اجتماعی تان را بهبود ببخشید و بهتر است برای حل مشکلاتتان از دیگران نیز کمک بگیرید. زیرا مشکلتان به راحتی و با  شیرینی هر چه بیشتر حل خواهد شد.

آبان:شما مسئول اشخاص و رفتارهای دیگران  نیستید. زیرا شما در این روزها بیش از حد خود را به دیگران اختصاص داده اید و زمان کمی را برای خودتان، فعالیت‌های شخصیتان صرف می‌کنید. شما با توجه کردن به دیگران می‌خواهید شخصیت اصلی خودتان را به دیگران اثبات کنید اما برای اثبات وجودتان راه‌های دیگری نیز وجود دارد. زیرا زمانی به خود می‌آید و می‌بیند که هیچ کار درست و مفیدی را برای خودتان انجام نداده اید.

آذر: شما در این روزهای تمامی‌تلاش تان را متوقف کرده اید، همه چیز را به دست تقدیر و قضای روزگار گذاشته اید. اگر به این روند ادامه دهید طولی نخواهد کشید که دچار افسردگی می‌شوید گرچه اکنون نیز کمی از نشانه‌های افسردگی در شما دیده می‌شود. شما به درستی و دقیق راه درست را می‌دانید اما از این که در این راه گام بگذارید واهمه دارید. بهتر است از امروز خودتان زندگی را پیش ببرید نه اینکه زندگی تان را به دست قضا و قدر روزگار بسپرید زیرا موفقیت های ژرفی در انتظار شما خواهد بود.

دی:در تفکرات‌تان شما وارد جزیره ای شده اید که در وسط دریا قرار دارد و از هیچ سمت و سویی به جایی راه ندارد و شما در این راه تنها هستید. اما تمام این تفکرات زائده ذهن شما است، شما در حال حاضر در بهترین موقعیت قرار دارید فقط کافی است که دست خود را کمی‌جلو برده، خوشبختی و موفقیت‌های واقعی را لمس کنید. زیرا بر عکس تفکری که بر ذهن شما مسلط شده است، شما فردی هستید که  اگر بخواهید به راحتی بر افکار خود کنترل و نظارت دارید.

بهمن: شما به تازگی کاری و یا رفتاری را آغاز کرده اید که به نظرتان به سادگی می‌توانید به هدف غایی خود نائل شوید، اما اگر هدف را ساده بینگارید، نمی‌توانید به نتیجه ی مطلوبی برسید. شما آمادگی برای تلاش‌های و موقعیت های بیشتری را نیز دارید پس تلاش هایتان را برای به دست آوردن منفعتی بزرگتر و با ارزش تر افزایش دهید. اگر استراتژی خود را عوض کنید به راحتی می‌توانید در آینده ی نه چندان دور به اهداف خود برسید.

اسفند: شما به مرحله ای رسیده اید که از تصمیمات و رفتارهایی که در زندگی انجام داده اید و با آنها روبرو شده اید احساس خستگی و ناتوانی می‌کنید، قابلیت انعطاف پذیری در برابر مشکلات را از دست داده اید. این مساله می‌تواند برای شما خطرناک باشد. به استراحت بیشتری  احتیاج دارید تا بتوانید قدرت انعطاف پذیری خود را دوباره به دست آورید و برای رویارویی با مشکلات توان بیشتری داشته باشید.


لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 235 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 18:45

استرس کاری workplace-stress

استرس مزمن برای‌تان بد است، تا اینجا نباید این جمله برای‌تان عجیب باشد. استرس مزمن باعث تمام پیامدهای منفی برای سلامتی است، شامل فشار بر سیستم ایمنی و افزایش ریسک بیماری‌ها.

اما تحقیقی جدید در دانشگاه هاروارد این دانش را مدنظر قرار داده است. استرس محل کار، درست به اندازه درمعرض دود سیگار بودن برای بدن شما مضر است.

ساعات طولانی، حمایت اجتماعی ضعیف در محل کار و تضادهایی میان زندگی خانوادگی و شغلی نه‌تنها می‌تواند روی سلامتی شما تاثیر بگذارد بلکه شانس تشخیص بیماری را درشما کم می‌کند( اشخاصی که با ناامنی شغلی می‌جنگند، ۵۰درصد احتمال این‌که وضعیت سلامت‌شان ضعیف باشد بیشتر است). حتی نرخ مرگ ومیر در میان آنهایی که با استرس شغلی زیادی درگیرند، نیز بیشتر است.

هرچند تعداد زیادی از این عوامل استرس‌برانگیز نتیجه سیاست‌های شرکت‌ها و الگوهای‌شان هستند، اما خبر خوب این‌که شما می‌توانید کارهای زیادی برای تقویت رضایت شغلی و شادی و سلامت کلی‌تان انجام دهید.

  1. کارآمدتر کار کنید

مدیریت زمان موضوع مهمی برای بسیاری از افراد است. اگر شما برای انجام کارهای‌تان درجدالید، با مافوق‌تان درباره تعیین اهداف واقع‌گرایانه و ضرب‌العجل‌های خودتان صحبت کنید. کارهای‌تان را براساس اولویت رده‌بندی کنید و پایبند ضرب‌العجل‌ها باشید.

  1. از خودتان زیاد کار نکشید

انجام کار و رسیدگی به امور سخت است اگر تحت فشار باشید، اما استراحت کردن حتی نیم‌ساعت دور از میزکارتان می‌تواند اشتیاق‌تان را بیشتر کرده و به شما کمک کند کمتر احساس نگرانی و اضطراب داشته باشید.

  1. رفت و آمد روزانه‌تان را ارزیابی کنید.

نزدیک‌تر کردن محل زندگی به محل کار، باعث کنتر شدن زمان رفت و آمد می‌شود و می‌تواند رضایت کلی شغلی‌تان را بیشتر کند. حتی اگر از شغل‌تان لذت نمی‌برید، زمان کمتر در رفت و آمد یعنی صرف زمان کمتر برای تفکر درباره آماده شدن برای کار.

  1. استرس‌تان را رها کنید.

پیدا کردن یک راه‌نجات برای استرس روزانه‌تان با داشتن یک سرگرمی یا فعالیتی که از آن لذت ببرید در برنامه روزانه‌تان نه تنها روحیه‌تان را تقویت می‌کند بلکه به کاهش استرس کلی و حتی کاهش ضربان قلب‌تان کمک می‌نماید.

  1. کمتر از گوشی هوشمندتان استفاده کنید.

مرکز تحقیقاتی Pew گزارش می‌کند ۳۵ درصد از کارمندان دریافتند هرچه بیشتر از گوشی‌های هوشمندشان استفاده کرده بودند، ساعات بیشتر کار کرده بودند،(البته احتمالاً با بازدهی کمتر) حتی خارج از ساعات کاری. کارمندانی که کارشان را با خودشان به خانه نمی‌برند و قادرند در ساعات غیرکاری از کار دور بمانند، احتمال رضایت‌شان نسبت به زندگی بیشتر است و علائم کمتری از استرس مزمن بروز می‌دهند.

کار برای همه ما مهم است، اما هرگز نباید مهمتر از سلامتی‌مان باشد. اگر کارتان باعث می‌شود احساس استرس مزمن داشته باشید، علامت این است که باید پیرامون کارتان تغییراتی ایجاد کنید.

لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:06

ازدواج marriage

قدیما وقتی حرف از رسیدن زمان ازدواج فردی به میان می آمد ، خانواده ، فامیل و همسایه ها بسیج می شدند و هر کدام موردی را برای ازدواج معرفی می کردند تا بالاخره یکی از آنها منجر به ازدواج شود و همه چیز خیلی ساده و به قولی خاکی برگزار می شد.

عجیب است که تعداد ازدواج های موفق آن زمانها خیلی بیشتر از الان بود با وجود اینکه در ازدواج های امروزی اغلب ، افراد زمان زیادی را برای شناخت همدیگر و خانواده ها صرف می کنند.

وقتی به دادگاه های خانواده سر زدیم و علت بسیاری از ناسازگاری های زندگی های تازه پا گرفته را جویا شدیم، دیدیم خیلی از موارد پیش پا افتاده مثل رفتار همسر در یک مهمانی ، یک سوء تفاهم کوچک وبهانه همیشگی نبود تفاهم ، یک ازدواج که زمانی با کلی عشق وتفاهم شروع شده بود را به ویرانی و تنفر می کشاند.

اما حالا می خواهیم معیارهای دختران امروزی ایرانی را برای انتخاب همسر از زبان یک روانشناس خانواده بشنویم.

علی باجلان روانشناس خانواده با بیان اینکه ازدواج یکی از مهمترین انتخاب های هر فرد در زندگی است، گفت: طبق قوانین عقلی هر چه انتخاب مهم تر باشند باید بیشتر روی آن تمرکز کنیم و معیارها را دقیق تر در نظر بگیریم.برخی از ملاک های ازدواج مانند مسئولیت پذیری ، خوش اخلاقی و ایمان در بین افراد مختلف مشترک است که به این ملاک ها ، ملاک های عمومی می گوییم که معمولا براساس تجربیات عنوان می شود.

همه جا آسمون یه رنگه!

این صاحب نظر عنوان کرد: برخی از معیارها مختص به هر فرد و مستقل از شرایط اجتماعی ، میزان تحصیلات و خانوادگی است. در بسیاری از کشورها از جمله ایران ملاک های ازدواج تغییر کرده است.

وی در ادامه در خصوص تقسیم بندی دختران ایرانی در انتخاب ملاک های ازدواج بیان کرد: دسته ای از دختران تحصیل کرده و شاغل هستند ، در نتیجه از جایگاه اجتماعی خاص واعتماد به نفس بالایی برخوردارهستند که اغلب این دختران به جای در نظر گرفتن ملاک های سطحی برای ازدواج ، ملاک های جدی تری دارند مثلا به جای در نظر گرفتن وضعیت مالی به خصوصیات اخلاقی فرد توجه می کنند.

دخترانی که فقط با پسران پول دار ازدواج می کنند!

باجلان در ادامه گفت: دسته ای از دختران هستند که نتوانسته اند برای خود جایگاه اجتماعی مناسبی فراهم کنند و یا تحصیلات عالی داشته باشند، در نتیجه از لحاظ اعتماد به نفس هم درموقعیت مناسبی قرار ندارند. این دختران معمولا ملاک های سطحی تری مانند وضعیت مالی و خصوصیات ظاهری را به عنوان ملاک ازدواج خود در نظر می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: این دختران اغلب راحت تر از دختران دسته اول انتخاب و ازدواج می کنند بنابراین این درست نیست که بگوییم ملاک همه دختران پول و وضعیت مالی شده است بلکه تنها دختران دسته دوم هستند که به این ملاک اهمیت می دهند .اما منظور ما این نیست که دختران دسته اول به وضعیت مالی اهمیتی نمی دهند بلکه این معیار برای دختران دسته اول در الویت اول قرار ندارد.

یک مثقال زندگی پایدار می خواهم

این روانشناس خانواده معتقد است : ملاک وضعیت مالی اخیرا جزو ملاک های اصلی ازداوج شده و از اهمیت بالایی برخوردار است اما این بدین معنی نیست که در گذشته ملاک نبوده است بلکه در زمان گذشته الویت اول نبوده است.برای دختران دسته دوم که ملاک های ظاهری و سطحی برای ازدواج دارند ، ملاک دوم وضعیت ظاهری ، تیپ و قیافه فرد است که گاهی این ملاک می تواند از لحاظ اهمیت جای ملاک اول که وضیت مالی است را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: ملاک مالی برای دختران دسته اول که در موقعیت اجتماعی خوبی قرار دارند چندان اهمیتی ندارد و این دسته از دختران، به بلوغ فکری و اجتماعی فرد بیشتر اهمیت می دهند و اینکه فرد از لحاظ شخصیتی در وضعیت روحی پایداری قرار داشته باشد و عواطف و احساسات خود را کنترل کند تا بتوان در زندگی به او اتکا کرد.

چرخش 180 درجه ای در ملاک های ازدواج!

باجلان با بیان اینکه در بسیاری از موارد بلوغ فکری و اجتماعی با وضعیت مالی تطبیق ندارد، عنوان کرد: بلوغ فکری یعنی فرد اهل معاشرت اجتماعی واهل رفت و آمد با خانواده و حتی با دوستان باشد و از ملاک هایی که امروزه برای افراد الویت یافته است این است که بتوانند با فرد تفریحات و اوقات خوبی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: دختران دسته اول در ازدواج به دنبال ارضای نیازهای سطح پایین مثل وضعیت مالی، شرایط ظاهری هستند و دختران دسته دوم به دنبال ارضای نیازهای سطح بالاتر خود مانند احترام و بلوغ فکری و اجتماعی هستند که در ایران امروز دختران دسته دوم اکثریت دارند.

وی افزود: اگر زمان گذشته ملاک اخلاقی اولین معیار و مالی دومین معیار بود الان معیارمالی اولین معیار واخلاقی دومین معیار است یعنی سلایق 180 درجه تغییر کرده است اما نباید این را به تمام افراد تعمیم دهیم.

ازدواج دختران پایین شهری با پسران بالا شهری!

این روانشناس در خصوص اختلاف سطح زندگی در ازدواج گفت: در زمان گذشته بیشتر ازدواج به ازدواج با همسایه و فامیل و هم محلی می شد اما الان بیشتر دخترهای جنوب شهر با پسرهای بالا شهر و برعکس ازدواج می کنند که این اختلاف سطح زندگی در بسیاری از موارد مشکل ساز می شود.

وی هشدار داد: از جمله تغییراتی که در موضوع ازدواج در زمان گذشته و حال به وجود آمده ، نقش خانواده است تا جایی که در گذشته بدون تایید خانواده ازدواج وحتی آشنایی اتفاق نمی افتاد اما اکنون جوانان بدون دخیل کردن نظرات والدین فرد مناسب برای ازدواج خود را انتخاب می کنند و می توان گفت نقش آنها خیلی کمرنگ شده است.

شاید این تفکر که دختران و پسران تحصیل کرده در انتخاب همسر نسبت به بقیه جوانان سختگیرانه تر عمل می کنند ، تفکر اشتباهی باشد و بهتر است بگوییم که این دسته از جوانان معیارهای پایدارتری را برای ازدواج در نظر دارند تا بتوانند زندگی پایدارتری را بنا کنند.

لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:06

کیک پرتغالی best-orange-dreamsicle-cake

اگر طعم پرتغال را دوست دارید حتما طعم این کیک را نیز دوست خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتغالی:

  • یک بسته پودرکیک پرتغال
  • یک بسته پودر ژله پرتغال
  • یک پیمانه آب جوش
  • یک بسته پودینگ وانیلی
  • یک پیمانه شیر
  • یک قاشق چایخوری وانیل
  • یک قاشق چایخوری عصاره پرتغال
  • خامه

طرز تهیه:

  1. ابتدا پودر کیک را بر اساس دستور روی بسته بندی آماده کنید.
  2. بعد از اینکه کیک آماده شد، از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.
  3. حالا پودر ژله را در یک پیمانه آب جوش بریزید و روی کیک قرار دهید.
  4. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در همین حالت باقی بماند و خنک شود.
  5. در یک کاسه بزرگ، پودینگ وانیلی را با یک پیمانه شیر مخلوط کنید.
  6. عصاره پرتغال و وانیل را در کاسه بریزید .
  7. ماده آماده شده را روی کیک بریزید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید و با خامه تزیین کنید. نوش جان
لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 16:06

ازدواج marriage

قدیما وقتی حرف از رسیدن زمان ازدواج فردی به میان می آمد ، خانواده ، فامیل و همسایه ها بسیج می شدند و هر کدام موردی را برای ازدواج معرفی می کردند تا بالاخره یکی از آنها منجر به ازدواج شود و همه چیز خیلی ساده و به قولی خاکی برگزار می شد.

عجیب است که تعداد ازدواج های موفق آن زمانها خیلی بیشتر از الان بود با وجود اینکه در ازدواج های امروزی اغلب ، افراد زمان زیادی را برای شناخت همدیگر و خانواده ها صرف می کنند.

وقتی به دادگاه های خانواده سر زدیم و علت بسیاری از ناسازگاری های زندگی های تازه پا گرفته را جویا شدیم، دیدیم خیلی از موارد پیش پا افتاده مثل رفتار همسر در یک مهمانی ، یک سوء تفاهم کوچک وبهانه همیشگی نبود تفاهم ، یک ازدواج که زمانی با کلی عشق وتفاهم شروع شده بود را به ویرانی و تنفر می کشاند.

اما حالا می خواهیم معیارهای دختران امروزی ایرانی را برای انتخاب همسر از زبان یک روانشناس خانواده بشنویم.

علی باجلان روانشناس خانواده با بیان اینکه ازدواج یکی از مهمترین انتخاب های هر فرد در زندگی است، گفت: طبق قوانین عقلی هر چه انتخاب مهم تر باشند باید بیشتر روی آن تمرکز کنیم و معیارها را دقیق تر در نظر بگیریم.برخی از ملاک های ازدواج مانند مسئولیت پذیری ، خوش اخلاقی و ایمان در بین افراد مختلف مشترک است که به این ملاک ها ، ملاک های عمومی می گوییم که معمولا براساس تجربیات عنوان می شود.

همه جا آسمون یه رنگه!

این صاحب نظر عنوان کرد: برخی از معیارها مختص به هر فرد و مستقل از شرایط اجتماعی ، میزان تحصیلات و خانوادگی است. در بسیاری از کشورها از جمله ایران ملاک های ازدواج تغییر کرده است.

وی در ادامه در خصوص تقسیم بندی دختران ایرانی در انتخاب ملاک های ازدواج بیان کرد: دسته ای از دختران تحصیل کرده و شاغل هستند ، در نتیجه از جایگاه اجتماعی خاص واعتماد به نفس بالایی برخوردارهستند که اغلب این دختران به جای در نظر گرفتن ملاک های سطحی برای ازدواج ، ملاک های جدی تری دارند مثلا به جای در نظر گرفتن وضعیت مالی به خصوصیات اخلاقی فرد توجه می کنند.

دخترانی که فقط با پسران پول دار ازدواج می کنند!

باجلان در ادامه گفت: دسته ای از دختران هستند که نتوانسته اند برای خود جایگاه اجتماعی مناسبی فراهم کنند و یا تحصیلات عالی داشته باشند، در نتیجه از لحاظ اعتماد به نفس هم درموقعیت مناسبی قرار ندارند. این دختران معمولا ملاک های سطحی تری مانند وضعیت مالی و خصوصیات ظاهری را به عنوان ملاک ازدواج خود در نظر می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: این دختران اغلب راحت تر از دختران دسته اول انتخاب و ازدواج می کنند بنابراین این درست نیست که بگوییم ملاک همه دختران پول و وضعیت مالی شده است بلکه تنها دختران دسته دوم هستند که به این ملاک اهمیت می دهند .اما منظور ما این نیست که دختران دسته اول به وضعیت مالی اهمیتی نمی دهند بلکه این معیار برای دختران دسته اول در الویت اول قرار ندارد.

یک مثقال زندگی پایدار می خواهم

این روانشناس خانواده معتقد است : ملاک وضعیت مالی اخیرا جزو ملاک های اصلی ازداوج شده و از اهمیت بالایی برخوردار است اما این بدین معنی نیست که در گذشته ملاک نبوده است بلکه در زمان گذشته الویت اول نبوده است.برای دختران دسته دوم که ملاک های ظاهری و سطحی برای ازدواج دارند ، ملاک دوم وضعیت ظاهری ، تیپ و قیافه فرد است که گاهی این ملاک می تواند از لحاظ اهمیت جای ملاک اول که وضیت مالی است را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: ملاک مالی برای دختران دسته اول که در موقعیت اجتماعی خوبی قرار دارند چندان اهمیتی ندارد و این دسته از دختران، به بلوغ فکری و اجتماعی فرد بیشتر اهمیت می دهند و اینکه فرد از لحاظ شخصیتی در وضعیت روحی پایداری قرار داشته باشد و عواطف و احساسات خود را کنترل کند تا بتوان در زندگی به او اتکا کرد.

چرخش 180 درجه ای در ملاک های ازدواج!

باجلان با بیان اینکه در بسیاری از موارد بلوغ فکری و اجتماعی با وضعیت مالی تطبیق ندارد، عنوان کرد: بلوغ فکری یعنی فرد اهل معاشرت اجتماعی واهل رفت و آمد با خانواده و حتی با دوستان باشد و از ملاک هایی که امروزه برای افراد الویت یافته است این است که بتوانند با فرد تفریحات و اوقات خوبی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: دختران دسته اول در ازدواج به دنبال ارضای نیازهای سطح پایین مثل وضعیت مالی، شرایط ظاهری هستند و دختران دسته دوم به دنبال ارضای نیازهای سطح بالاتر خود مانند احترام و بلوغ فکری و اجتماعی هستند که در ایران امروز دختران دسته دوم اکثریت دارند.

وی افزود: اگر زمان گذشته ملاک اخلاقی اولین معیار و مالی دومین معیار بود الان معیارمالی اولین معیار واخلاقی دومین معیار است یعنی سلایق 180 درجه تغییر کرده است اما نباید این را به تمام افراد تعمیم دهیم.

ازدواج دختران پایین شهری با پسران بالا شهری!

این روانشناس در خصوص اختلاف سطح زندگی در ازدواج گفت: در زمان گذشته بیشتر ازدواج به ازدواج با همسایه و فامیل و هم محلی می شد اما الان بیشتر دخترهای جنوب شهر با پسرهای بالا شهر و برعکس ازدواج می کنند که این اختلاف سطح زندگی در بسیاری از موارد مشکل ساز می شود.

وی هشدار داد: از جمله تغییراتی که در موضوع ازدواج در زمان گذشته و حال به وجود آمده ، نقش خانواده است تا جایی که در گذشته بدون تایید خانواده ازدواج وحتی آشنایی اتفاق نمی افتاد اما اکنون جوانان بدون دخیل کردن نظرات والدین فرد مناسب برای ازدواج خود را انتخاب می کنند و می توان گفت نقش آنها خیلی کمرنگ شده است.

شاید این تفکر که دختران و پسران تحصیل کرده در انتخاب همسر نسبت به بقیه جوانان سختگیرانه تر عمل می کنند ، تفکر اشتباهی باشد و بهتر است بگوییم که این دسته از جوانان معیارهای پایدارتری را برای ازدواج در نظر دارند تا بتوانند زندگی پایدارتری را بنا کنند.


لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:00

کیک پرتغالی best-orange-dreamsicle-cake

اگر طعم پرتغال را دوست دارید حتما طعم این کیک را نیز دوست خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتغالی:

  • یک بسته پودرکیک پرتغال
  • یک بسته پودر ژله پرتغال
  • یک پیمانه آب جوش
  • یک بسته پودینگ وانیلی
  • یک پیمانه شیر
  • یک قاشق چایخوری وانیل
  • یک قاشق چایخوری عصاره پرتغال
  • خامه

طرز تهیه:

  1. ابتدا پودر کیک را بر اساس دستور روی بسته بندی آماده کنید.
  2. بعد از اینکه کیک آماده شد، از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.
  3. حالا پودر ژله را در یک پیمانه آب جوش بریزید و روی کیک قرار دهید.
  4. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در همین حالت باقی بماند و خنک شود.
  5. در یک کاسه بزرگ، پودینگ وانیلی را با یک پیمانه شیر مخلوط کنید.
  6. عصاره پرتغال و وانیل را در کاسه بریزید .
  7. ماده آماده شده را روی کیک بریزید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید و با خامه تزیین کنید. نوش جان

لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:00

استرس کاری workplace-stress

استرس مزمن برای‌تان بد است، تا اینجا نباید این جمله برای‌تان عجیب باشد. استرس مزمن باعث تمام پیامدهای منفی برای سلامتی است، شامل فشار بر سیستم ایمنی و افزایش ریسک بیماری‌ها.

اما تحقیقی جدید در دانشگاه هاروارد این دانش را مدنظر قرار داده است. استرس محل کار، درست به اندازه درمعرض دود سیگار بودن برای بدن شما مضر است.

ساعات طولانی، حمایت اجتماعی ضعیف در محل کار و تضادهایی میان زندگی خانوادگی و شغلی نه‌تنها می‌تواند روی سلامتی شما تاثیر بگذارد بلکه شانس تشخیص بیماری را درشما کم می‌کند( اشخاصی که با ناامنی شغلی می‌جنگند، ۵۰درصد احتمال این‌که وضعیت سلامت‌شان ضعیف باشد بیشتر است). حتی نرخ مرگ ومیر در میان آنهایی که با استرس شغلی زیادی درگیرند، نیز بیشتر است.

هرچند تعداد زیادی از این عوامل استرس‌برانگیز نتیجه سیاست‌های شرکت‌ها و الگوهای‌شان هستند، اما خبر خوب این‌که شما می‌توانید کارهای زیادی برای تقویت رضایت شغلی و شادی و سلامت کلی‌تان انجام دهید.

  1. کارآمدتر کار کنید

مدیریت زمان موضوع مهمی برای بسیاری از افراد است. اگر شما برای انجام کارهای‌تان درجدالید، با مافوق‌تان درباره تعیین اهداف واقع‌گرایانه و ضرب‌العجل‌های خودتان صحبت کنید. کارهای‌تان را براساس اولویت رده‌بندی کنید و پایبند ضرب‌العجل‌ها باشید.

  1. از خودتان زیاد کار نکشید

انجام کار و رسیدگی به امور سخت است اگر تحت فشار باشید، اما استراحت کردن حتی نیم‌ساعت دور از میزکارتان می‌تواند اشتیاق‌تان را بیشتر کرده و به شما کمک کند کمتر احساس نگرانی و اضطراب داشته باشید.

  1. رفت و آمد روزانه‌تان را ارزیابی کنید.

نزدیک‌تر کردن محل زندگی به محل کار، باعث کنتر شدن زمان رفت و آمد می‌شود و می‌تواند رضایت کلی شغلی‌تان را بیشتر کند. حتی اگر از شغل‌تان لذت نمی‌برید، زمان کمتر در رفت و آمد یعنی صرف زمان کمتر برای تفکر درباره آماده شدن برای کار.

  1. استرس‌تان را رها کنید.

پیدا کردن یک راه‌نجات برای استرس روزانه‌تان با داشتن یک سرگرمی یا فعالیتی که از آن لذت ببرید در برنامه روزانه‌تان نه تنها روحیه‌تان را تقویت می‌کند بلکه به کاهش استرس کلی و حتی کاهش ضربان قلب‌تان کمک می‌نماید.

  1. کمتر از گوشی هوشمندتان استفاده کنید.

مرکز تحقیقاتی Pew گزارش می‌کند ۳۵ درصد از کارمندان دریافتند هرچه بیشتر از گوشی‌های هوشمندشان استفاده کرده بودند، ساعات بیشتر کار کرده بودند،(البته احتمالاً با بازدهی کمتر) حتی خارج از ساعات کاری. کارمندانی که کارشان را با خودشان به خانه نمی‌برند و قادرند در ساعات غیرکاری از کار دور بمانند، احتمال رضایت‌شان نسبت به زندگی بیشتر است و علائم کمتری از استرس مزمن بروز می‌دهند.

کار برای همه ما مهم است، اما هرگز نباید مهمتر از سلامتی‌مان باشد. اگر کارتان باعث می‌شود احساس استرس مزمن داشته باشید، علامت این است که باید پیرامون کارتان تغییراتی ایجاد کنید.

لاغری و کاهش وزن


آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 235 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 10:06

ه نظر می‌رسد ولادیمیر پوتین، به عنوان سیاستمداری ورزشکار با رقیبی تازه مواجه شده است.

مسلما رئیس‌جمهور روسیه اوقات فراغت خود را به سوارکاری و ورزشهای رزمی می‌گذراند و همتای آمریکایی وی قادر به رقص تانگو است اما انتشار تصاویری از نخست‌وزیر کانادا درحال ورزش یوگا سر و صدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته و باعث شهرت بیشتر این سیاستمدار جوان شده است. بازدید ازعکسهای پیشین جاستین ترودو علاقه وی به موضوعاتی غیر از سیاست نیز خالی از لطف نیست:

canada

لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 5:49

فال روزانه 30 فروردین

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: شما در موقعیتی قرار گرفته اید که به تفریحات و شادی بیشتری احتیاج دارید و امرزو باید تصمیم بگیرید از کارهایی که در سابق انجام می‌دادید دوری کنید و کارهای جدیدی را آغاز کنید. شما در حقیقت می‌دانید که باید چه کارهایی را انجام دهید اما از انجام آنها واهمه دارید اما باید زندگی جدیدی را شروع کنید و امروز این جرات و شهامت را در خود زنده سازید. زیرا اگر این جرات را در خود بیدار نسازید، سلامتی شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد . اگر این کار را انجام دهید تغییر ژرفی در ندگیتان حاصل می‌شود.

اردیبهشت: شما به تازگی این تمایل را پیدا کرده اید که از افرادی که دوستشان دارید مراقبت بیشتری را به عمل آورید. اما باید بدانید حساسیت‌های بیش از حد شما را در مسائل زندگی گرفتار خواهد کرد. در مسائلی به بن بست رسیده اید و به همین دلیل با دوست یا اعضای خانواده تان در تنش هستید. اما بهترین راه حل برای شما گفتگوی دوستانه می‌باشد.

خرداد: شما قصد دارید کار تازه ای را آغاز نمایید. در ابتدا لازم است برنامه ریزی و طرح کلی از کارتان را تجسم کنید و بعد اقدام نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید. افق فکری خود را متمرکز کنید زیرا موفقیت‌های خیلی بزرگی در انتظار شما خواهد بود. پس ساکن و بی حرکت نمانید. نیرویی شما را در طی راه همراهی می‌کند پس همین امروز اقدام نمایید.

تیر: شما باید انتخابی را انجام دهید اما در این انتخاب مردد هستید و نمی‌دانید که کدام انتخاب از سایر انتخاب‌ها متمایز است، کمی صبر داشته باشید راه حل و انتخاب درست به زودی نمایان خواهد شد . هیجانات و روحیات فعال شما به تازگی فروکش کرده است، به دلیل کارهای زیاد از خود غافل شده اید، اما به این قسمت از احساسات  و فکر خود بیش تر اهمیت بدهید.

مرداد:شما باید مباحث و گفتگوهای جدیدی را با افراد تازه‌ای آغاز کنید زیرا این گفتگوها شما را در راهی که به تازگی در آن قدم گذاشته‌اید یاری می‌دهد. در مورد رفتارهای دیگران زود قضاوت نکنید اجازه دهید، فقط رفتارها و گفته های دیگران را در ذهن تان نگه دارید و بعد راجع به آنها نتیجه گیری کنید. زیرا همیشه برای داشتن نتیجه‌ای صحیح تر وقت بیشتری را باید هزینه کرد.

شهریور: از فعالیت‌های روزمره ای که انجام می‌دهید خسته شده اید و به هیجانات روحی بیشتری نیاز دارید، زیرا در حال فاصله گرفتن از صحنه های مختلف زندگی تان هستید و این مورد دلیلی بارز برای خستگی شما می‌باشد. اگر کاری را که باید انجام بدهید کمی‌به تعویق افتاد نگران نباشید، کمی به فکر روحیات خودتان باشید. شما برای انجام دادن این کارها زمان لازم را دارید، زیرا شما به راحتی می‌توانید بر زمان تان مدیرت داشته باشید.

مهر:  شما به دوستی احتیاج دارید که با او صحبت کنید و کمی‌آرام بگیرید، زیرا دچار تشویش‌های بسیاری هستید. در زندگی تان حساسیت‌های زیادی را به خرج می‌دهید و این حساسیت‌های باعث می‌شوند که شما گاهی صورت اخمویی را داشته باشید. اگر حساسیت‌تان را کنار بگذارید زندگی چهره جدید و بهتری را به شما نشان خواهد داد.

آبان: شما از مسیری که انتظار داشتید طی شود کمی فاصله گرفتید و دور شده اید، اما به زودی زنگ خطری برای شما به صدا در خواهد آمد و شما متوجه خواهید شد اگر هوشیار باشید و صدای زنگ را بشنوید  به مسیر درست و صحیح باز حواهید گشت. متاسفانه شما انعطاف پذیری خود را از دست داده‌اید و به همین علت از لحاظ روحی ضعیف شده‌اید اما باید بدانید که سورپرایز بزرگی در انتظار شما می‌باشد.

آذر: شما روزهای کاملا شگفت انگیز و شادی را سپری خواهید کرد و تمام این هیجانات به خاطر روحیه‌ی شادی است که شما به تازگی در درونتان  بیدار ساخته اید. فعالیت‌های شاد، ممکن است شما را از انجام کارهایتان باز دارد به این موضوع دقت داشته باشید. برای اینکه شادیتان دوامم بیشتری داشته باشد و لذت بیشتری ببرید، بهتر است دیگران را نیز در شادی‌تان شریک سازید.

دی: شما ترجیح می‌دهید که بیشتر در منزل باشید زیرا از فعالیت‌های اجتماعی‌تان خسته شده‌اید ، برای مدتی استراحت کنید اما لازم است بدانید که شما در حال حاضر در سکوی پرش قرار دارید و هر لحظه موفقیت بزرگی در عرصه ی اجتماعی نصیب شما خواهد شد. افرادی هستند که می‌خواهند عرصه زندگی را بر شما محدود سازند با هوشیاریتان جلوی این افراد  را بگیرید، به ذهن خود رجوع کنید.

بهمن: شما به تازگی حساس می‌کنید به  شخصی نیاز دارید که از شما مراقبت کند و مواظب شما باشد. شما باید این تقاضا را با دوستان یا اعضای خانواده تان مطرح سازید زیرا تا زمانی که این سخنان را بر زبان نیاورید کسی از خواسته درونی شما مطلع نمی‌شود. شما بسیار فردی مستقل و خود کفا هستید، این صفت شما را در صحنه‌های زندگی تان بسیار یاری می‌دهد. کمی‌در رفتارتان صادقانه عمل نمی‌کنید بهتر است مانند گذشته صادق باشید تا از ناراحتی‌های که در آینده برایتان پیش آمد می‌کند جلوگیری کنید.

اسفند: شما در مرحله سختی از زندگی تان واقع شده اید، از بابت این موضوع بسیار نگران هستید،  برای اینکه از این مرحله عبور کنید توصیه می‌کنیم که با وجود سختی راه مقاومت کنید زیرا خوشبختانه  ساحل خوشبختی در انتظار شما می‌باشد. با صبر و مقاوتی که پیشه راه خود می‌کنید، آینده بهتری را برای خود رقم خواهید زد.



لاغری و کاهش وزن

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 5:49